Czy pozycjonowanie wizytówki Google jest skuteczne?
Niezależnie od tego, jakiej wielkości biznes prowadzisz, wizytówka Google jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie widoczności twojej marki w sieci. Obecności w mapach Google to niezawodny sposób na pozycjonowanie lokalne i dotarcie do szerokiego grona nowych odbiorców. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zalet pozycjonowania wizytówki Google i tego, jak to robić? Serdecznie zapraszamy do lektury!
Dlaczego warto pozycjonować wizytówkę Google?
Wizytówka google moja firma może być niezwykle skuteczną strategią marketingową, jeśli zostanie wykorzystana w odpowiedni sposób. Wielu przedsiębiorców niestety w dalszym ciągu bagatelizuje możliwości, jakie daje to zupełnie darmowe narzędzie. Te osoby nie zdają sobie sprawy, ile tracą! Statystyki jasno wskazują, że firmy posiadające dobrze zoptymalizowane wizytówki Google radzą sobie na rynku, dużo lepiej niż konkurencja. Mało kto zdaje sobie również sprawę z tego, że pozycjonowanie wizytówki google maps działa pozytywnie również na pozycjonowanie strony internetowej firmy oraz jej profili w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy Instagram. Czy to nie brzmi zachęcająco?
Zalety umieszczenia firmy w Google Maps
Pozycjonowanie w Mapach Google to jeden z kluczowych elementów wykorzystywany obecnie przez przedsiębiorców w celu promowaniu biznesów lokalnych. Nie dzieje się tak bez powodu. h. Prawidłowo przygotowana i wypromowana wizytówka pozwala na zwiększenie popularności firmy, uzyskanie lepszych wyników sprzedażowych oraz poprawę wizerunku marki w Internecie. E-pr ma aktualnie coraz większe znaczenie, a konsumenci bardzo dokładnie kontrolują renomę firm przed zdecydowaniem się na skorzystanie z jej oferty. Jeśli zależy Ci więc na rozwoju biznesu, to wizytówka google powinna być pierwszym krokiem, który wykonasz. Dobrze prowadzony profil pomoże wzbudzić zaufanie wśród użytkowników i zdobyć ich lojalność. Dostęp do wizytówki google maps daje również możliwość wejścia w interakcję z użytkownikami i otrzymania od nich niezwykle wartościowego feedbacku. Bo kto, jak nie klienci wie lepiej, co należy poprawić w ofercie?
Jak zrobić wizytówkę Google szybko i sprawnie?
Wizytówka firmy Google może zostać stworzona w zaledwie kilkanaście minut. Nie wymaga posiadania żadnej profesjonalnej wiedzy ani umiejętności. Wystarczy założyć konto Google, a następnie wejść na https://www.google.com/intl/pl/business/ i wybrać opcję „zacznij teraz”. Następnie zostaniemy przekierowani do kreatora wizytówki Google Moja Firma, który krok po kroku przeprowadzi nas przez proces tworzenia konta. Należy jednak pamiętać, że wszystkie uzupełniane w kolejnych etapach informacje powinny być prawdziwe i dokładne. Jest to szczególnie ważne, że wpływają one na pozycjonowanie wizytówki, a także to jak firma jest odbierana przez klientów. Wystarczy pomyśleć, czy jeśli użytkownik zobaczy w wizytówce błędny adres lub numer telefonu to, czy obdarzy firmę zaufaniem, lub da jej w przyszłości drugą szansę? Można się jedynie domyślać…
Pozycjonowanie wizytówki – co warto wiedzieć?
W przypadku pozycjonowania wizytówki Google bez wątpienia najistotniejsze jest dostarczenie użytkownikom pełnych, prawdziwych i poprawnych danych. Warto przypilnować tej kwestii i kilkukrotnie sprawdzić, czy informacje umieszczone na profilu są w pełni zgodne z rzeczywistością. Jeśli chce się mieć pewność, że znacznik firmy jest odpowiednio zoptymalizowany, należy zwrócić także uwagę na kilka istotnych elementów jak:
Zdjęcia i grafiki – Liczy się nie tylko ilość, ale również wysoka jakość fotografii prezentowanych w wizytówce. Dobrze umieścić zdjęcia lokalu, zarówno wewnętrz, jak i na zewnątrz, ale również grafiki prezentujące produkty. Coraz więcej firm decyduje się również na zaprezentowanie odbiorcom zdjęć pracownikow na przykład podczas wykonywania ich codziennych obowiązków, co dodatkowo wzbudza zaufanie.
Duża ilość opinii – Im więcej, tym lepiej, oczywiście tych pozytywnych. Recenzje produktowe i opinie o sklepie umieszczane przez innych internautów zawsze doskonale wpływają na reputację marki. To wynik działania społecznego dowodu słuszności. Dużo chętniej decydujemy się na skorzystanie z oferty firmy, którą polecają inne osoby. W końcu ryzyko, że zmarnujemy pieniądze, w takiej sytuacji jest o wiele mniejsze, niż gdy decydujemy się na zakup w firmie bez żadnej rekomendacji.
Sekcja pytania i odpowiedzi – Bardzo rzadko wykorzystywana, a mająca naprawdę duży potencjał. Jest to doskonały sposób na bezpośrednią komunikację z klientami i nawiązanie z nimi relacji. Sekcja pytania i odpowiedzi działa podobnie do forum dyskusyjnego, gdzie użytkownicy mogą zadawać pytania dotyczące firmy i jej oferty, a właściciel wizytówki lub inni internauci mogą udzielić mu odpowiedzi. Warto na bieżąco kontrolować ten element wizytówki i sprawdzać, czy nie pojawiły się tam dodatkowe pytania lub, czy udzielone przez inne osoby odpowiedzi są zgodne z prawdą.
Zakładka Wpisy – Jest to miejsce w wizytówce Google, gdzie możesz regularnie umieszczać istotne informacje na temat marki. Zmiany w ofercie? Nowa promocja? To właśnie tam warto umieścić wszystkie szczegóły na ten temat! Umożliwi to potencjalnym klientom zapoznanie się z ofertą i bycie na bieżąco. Co więcej, algorytm Google zdecydowanie lepiej ocenia wizytówki, które są regularnie aktualizowane. Tym bardziej warto korzystać z tej funkcji i jeszcze bardziej poprawić pozycję profilu w wynikach wyszukiwania.
Autor: Piotr Sulewski, biegły sądowy w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie; Prezes Zarządu WMH sp. z o.o. sp.k