mandarynki

Zadbaj o swoje zdrowie na kwarantannie. Top 5 wskazówek, by zachować zdrowie psychiczne i fizyczne

Pandemia, koronawirus, lockdown – te słowa wywołują u wielu osób wręcz awersję, co oczywiście zrozumiałe, bo chyba każdy jest już zmęczony aktualną sytuacją. Ale cóż nie pozostaje nam nic innego jak zacytować klasykę i stwierdzić “taki mamy klimat”. Zatem musimy zaakceptować to co aktualnie dzieje się nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Co oczywiście nie oznacza, że musimy zrezygnować z dbania o siebie. W miarę możliwości należy zachowywać się jak przed Covid-19, tyle że aktualnie musimy nosić na dworze i w sklepach maseczkę. Ale my dzisiaj w odpowiedzi na potrzeby nas wszystkich, przedstawimy Wam top 5 wskazówek, by zachować zdrowie psychiczne i fizyczne w tym dziwnym czasie.

Wskazówka nr 1: zdrowa dieta to podstawa

produkty żywnoscioweZbilansowana dieta jest niezbędna do zachowania odporności, ale i zdrowia. Zatem nie można z niej zrezygnować. Należy więc jadać regularnie, ale mniejsze ilości i w żadnym wypadku nie można się przejadać. Dieta powinna być bogata w witaminy i składniki odżywcze, zatem warto jeść spore ilości warzyw, szczególnie sezonowych. Do tego w diecie nie może zabraknąć ryb, najlepiej tłustych, oraz owoców. Do tego ciemne pieczywo i kasza bądź ryż brązowy, dziki czy basmanti. Posiłki powinny być różnorodne i przygotowywane tylko i wyłącznie na bazie dobrej jakości produktów, najlepiej pochodzenia organicznego. Trzeba jeszcze wspomnieć, że dania muszą być lekkostrawne, a przy tym pożywne. Oczywiście nawet jeżeli pracujecie w domu, przygotowywanie dobrze zbilansowanych posiłków wcale nie jest łatwe. Ale zawsze możecie zakupić parowar i codziennie przygotowywać dania na parze, czyli warzywa oraz ryby. Możecie także zdecydować się na catering dietetyczny. Rumia – nawet w tak małym mieście działa firma Fit Kalorie, którą Wam polecamy, gwarantujemy że dania będą Wam smakować.

Wskazówka nr 2: zadbaj o ruch

Oczywiście nie tylko dieta jest niezbędna dla zachowania zdrowia fizycznego czy psychicznego. Trzeba także być aktywnym. Otóż wysiłek fizyczny wpływa pozytywnie także na naszą psychikę, wszak podczas wysiłku wytwarzamy tzw. hormony szczęścia, czyli endorfiny, a więc lepiej się czujemy, mamy lepsze samopoczucie, ale i więcej energii. Wystarczy choć pół godziny ćwiczeń czy długi spacer, by zauważyć efekty. Nawet jeżeli macie kwarantannę to nie oznacza, że macie tylko siedzieć i oglądać tv. Wystarczy włączyć muzykę i tańczyć – to także aktywność.

Wskazówka nr 3: zrób coś dla siebie

pompkiTrzeba pamiętać, aby w życiu umieć zachować balans i równowagę. Zatem nie można robić tylko i wyłącznie wszystkiego dla wszystkich, a o sobie zapominać. Codziennie należy znaleźć choć chwilę dla siebie i zrelaksować się. Pomyślcie teraz, co Wam sprawia frajdę. Jeżeli lubicie gorącą kąpiel, to ją sobie zafundujcie, do tego świece oraz olejki eteryczne – na pewno wypoczniecie. Jeżeli lubicie czytać, to także nie musicie z tego zrezygnować. Czas dla siebie wpływa dobrze na Wasze zdrowie psychiczne, ale też fizyczne, bo wreszcie nie jesteście tak skonsternowani i zdenerwowani.

Wskazówka nr 4: zredukuj stres

W XXI wieku stres wydaje się nieodłącznym elementem naszego życia, ale nie oznacza to wcale, że nie należy coś z nim zrobić. Warto podjąć działania, które sprawią, że będziecie go mniej odczuwać. Oczywiście możecie znaleźć sobie jakieś hobby, ale jeżeli naprawdę słabo sobie z nim radzicie, to warto pomyśleć o terapii.

Wskazówka nr 5: nie zapominaj o kontaktach

Kontakty interpersonalne są niezbędne dla zachowania zdrowia umysłu, ale i zaspokajają potrzebę bliskości czy przynależności do grupy. Choć sytuacja wygląda tak jak wygląda i wiele osób nie może spotkać się z bliskimi, to warto w takiej sytuacji wykorzystać dobra technologii, czyli komputer i zorganizować spotkanie online. Choć nic nie zastąpi tego osobistego, to taka namiastka także jest świetnym rozwiązaniem.

Pandemia to trudny czas dla gospodarki, ale i dla wszystkich osób. Jednak nie można zapominać w takiej sytuacji o sobie. Zatem dla swojego zdrowia zarówno fizycznego, ale i psychicznego należy zadbać o zdrową dietę, bardzo ważna jest także aktywność. Nie można zrezygnować z kontaktów z innymi osobami, choćby online.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij